26.09.2017
Nadwiślańskie rajdowanie

Walkę o jak najwyższe lokaty w grupie Open N zapowiadają zarówno Marcin Słobodzian pilotowany przez Jakuba Wróbla jak i Miko Marczyk startujący z Szymonem Gospodarczykiem. Obie załogi zobaczymy w bliźniaczych Subaru Imprezach WRX STI.

Ceremonia startu honorowego odbędzie się w centrum starego miasta na lubelskim zamku w piątek, 29 września o godz. 18.30. W sobotę zawodnicy wyjadą na odcinki specjalne wokół Urzędowa i Józefowa aby na koniec dnia powrócić na OS usytuowany na Arenie Lublin. Niedziela to pięć odcinków specjalnych w okolicach Nałęczowa. Cała trasa liczy łącznie ponad 137 km prób zamkniętych i niemal 300 km tras dojazdowych. Metę usytuowano na Zamku Lublin o godz. 15.30 w niedzielę, 1 października.

Marcin Słobodzian: Na testach przed Rajdem Nadwiślańskim przejechaliśmy ponad 100 km w bardzo ciężkich warunkach atmosferycznych, dzięki czemu dobrze mogłem wyczuć auto i myślę, że jesteśmy gotowi do rywalizacji na odcinkach. Do końca sezonu pozostały tylko dwa rajdy, a my przez sporą ilość pecha na początku potrzebujemy zdobyć w nich jak najwięcej punktów do klasyfikacji w grupie Open N. W Rajdzie Nadwiślańskim mamy bardzo mocną obsadę w klasie, a specyfika tras sprzyja mocnym proto, dlatego czeka nas trudna walka, ale mamy bojowe nastawienie i spróbujemy wykrzesać ile się da z naszego N-grupowego Subaru.

Trasy Rajdu Nadwiślańskiego charakteryzują długie proste i mocne hamowania z maksymalnych prędkości. Jest tam też zawsze sporo szybkich zakrętów, na których większość załóg będzie chciała zyskać cenne ułamki sekund i właśnie tam szukałbym miejsc do kibicowania. Wysokie prędkości i wyjątkowo śliski asfalt w rejonie Lublina to recepta na widowiskowe przejazdy i dużą dawkę akcji.

Miko Marczyk: Testy, które odbyły się podczas dużej ulewy to bardzo dobre warunki do sprawdzenia ustawień samochodu, rodzaju opon i ich docięcia przed Rajdem Nadwiślańskim. Jestem zadowolony, ponieważ pomimo tych trudnych warunków byłem w stanie podróżować pewnie. Nasz zespół wykonał dobrą pracę - jesteśmy zadowoleni. Dobrze się czuję po ukończeniu Rajdu Dolnośląskiego, natomiast nie popadam w nadmierny optymizm i podczas najbliższego weekendu oraz na Rajdzie Śląska dwa tygodnie później mam do wykonania ważne zadania. Mam nadzieję, że zachowam chłodną głowę i rajdową mądrość, przy okazji ograniczając błędy, które pozwolą na osiąganie lepszych czasów na odcinkach specjalnych i w finale na mecie rajdu. Rajd Nadwiślański z pewnością będzie bardzo szybką imprezą. Jeżeli chcecie zobaczyć pędzące rajdówki pomiędzy sadami to jest to świetna okazja. Dodatkowo dla kibiców ze wschodu naszego kraju tym razem dojazd będzie znacznie krótszy. Zapraszamy serdecznie do kibicowania! Po czterech dotychczasowych eliminacjach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Miko Marczyk zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji klasy Open N, a Marcin Słobodzian i Jakub Wróbel są na czwartym miejscu w tabeli. Subaru prowadzi w klasyfikacji zespołów producenckich.

Partnerami Subaru Poland Rally Team w sezonie 2017 są: Keratronik, Eneos, BZ WBK Leasing Grupa Santander, SJS, Rodax Budownictwo, Sfera 24 i Braintri.